Twee kinderen op de trap met een wereldbol, symboliserend dat ze als kleine kinderen de wereld op hun schouders dragen. Hypnose aanpak de Trap van Karin Bakker.

Unieke hypnose aanpak: De Trap

De Trap, ontwikkeld door hypnotherapeut Karin Bakker, is een combinatie van trance, hypnotherapie, NLP, psychosociaal werk, lichaamswerk, innerlijk kind werk en energetisch werk.

De trap is een methode die wij leren aan onze cliënten zodat je deze zelf thuis kunt beoefenen en toepassen. Het laat je zien welke overtuigingen jij jezelf als kind eigen hebt gemaakt en hoe je deze zelf op een eenvoudige manier kunt wijzigen. Het zogenaamde ‘coping gedrag’.

Hoe werkt De Trap?

Via een door ons opgestelde vragenlijst leer je, meestal voor het eerst in je leven, na te denken over jezelf en je eigen gedrag en behoeftes. Je wordt je bewust van hoe jij jezelf in het leven hebt neergezet en de wijze waarop je handelt.

Jouw manier van in de wereld staan wordt mede bepaald hoe jij gereageerd hebt op de gebeurtenissen in de eerst 6 jaar van je leven of zelfs nog verder terug tijdens de zwangerschap en of geboorte. Deze emoties hebben overtuigingen en gewoontes gecreëerd.

De Trap zorgt ervoor dat je je emotionele ballast loslaat. Daarna zetten we in op je kracht, zodat je op zoek kunt gaan naar de onderliggende emoties en overtuigingen, met als doel deze te wijzigen naar iets positiefs. Deze verandering doe je zelf. Je mag zijn wie je bedoeld bent om te zijn.

Soms is het moeilijk om zover terug te gaan en werken we met foto’s uit de eerste kinderjaren. Het gaat erom hoe jij gereageerd hebt op de gebeurtenissen uit die eerste jaren als kind, dat niet kon relativeren. Jouw ouders hebben je waarschijnlijk liefdevol en naar best eer en geweten opgevoed. De therapeut zal je helpen om het pad te lopen.

Afspraak maken De Trap

In principe wordt de trap in elk hypnose traject toegepast. Het is een effectieve vorm om met jezelf aan de slag te gaan. Ook bij eventuele conflicten in je leven, helpt het je om naar jezelf te kijken

Hoe komt het dat ik nu zo reageer? Is dit een gevolg van vroeger, of mag ik nu gewoon mijn grenzen bepalen en zijn wie ik ben?

Denk je dat De Trap jou kan helpen? Je kunt een afspraak bij ons maken via het afspraakformulier.

Voor meer informatie over De Trap kun je ook contact opnemen of bellen naar  0251 743 103.

Deze therapie wordt uitgevoerd door de volgende hypnotherapeuten:

Alev

Joyce Boddaert Hypnotherapie Heemskerk

Joyce

Wordt hypnotherapie vergoedt door de zorgverzekeraar?

Hypnotherapie wordt (meestal) gedeeltelijk vergoed door de ziektekostenverzekeraars als je een aanvullende verzekering hebt. Onze hypnotherapeuten zijn NBVH, RBCZ, NVPA, VIT, NFG en / of BATC gecertificeerde hypnotherapeuten, maar niet rechtstreeks aangemeld bij zorgverzekeraars. De uiteindelijke vergoeding ligt dus aan je eigen zorgverzekeraar, de door jou gekozen dekking en of je een natura- of restitutiepolis hebt. Bij de restitutiepolis is meestal wel sprake van vergoeding. Bij de ‘polis in natura’ valt het onder de aanvullende verzekeringen.

Is hypnose een wondermiddel waarbij ik zelf niks hoef te doen?

Nee, hypnose is géén wondermiddel waarbij je zelf niets hoeft te doen. Zo zal je niet op miraculeuze wijze 10 kilo afvallen als je elke dag chips en chocolade eet. Hypnose is een effectief hulpmiddel dat zorgt dat je betere keuzes gaat maken voor jezelf. Samen halen we de persoonlijke barrières weg die jou nu blokkeren om het beste uit jezelf te halen. Je zult bijvoorbeeld merken dat het (veel) minder moeite kost om te bewegen, slechte dingen te laten staan en je gelukkig te voelen.