Margaret verloot 13 kilo met de virtuele maagband bij Hypnotherapie Heemskerk.

Hoe Margaret 13 kilo verloor met de Virtuele Maagband

Margaret (54) was al van kinds af aan te zwaar. Elke vier jaar ging ze op streng dieet om af te vallen, maar de kilo’s slopen er altijd weer aan. Toen ontdekte ze de virtuele maagband, waarmee ze uiteindelijk – zonder innerlijke strijd – 13 kilo verloor. Hieronder lees je haar verhaal.

“Mijn naam is Margaret M. en ik ben 54 jaar. Doordat ik zelf altijd al te zwaar was, ging ik elke vier jaar op een streng dieet om 20 kilo af te vallen. Maar ondanks mijn inspanningen slopen de kilo’s – ondanks 3 uur sport per week – er altijd weer aan.

Dit maakte me herhaaldelijk onzeker en verdrietig. Ik heb veel zelfdiscipline en tóch raakte ik steeds weer terug bij af.

Waarschijnlijk ben ik wel gevoelig voor teveel koolhydraten. Als ik de hoeveelheid koolhydraten laag houd, dan val ik af, heb ik geen eetbuien meer en voel ik me energiek. Maar zelfs dan kwamen de kilo’s weer terug. Hoe kan dat toch?

Behoefte aan iets anders..

“Zo’n 10 jaar geleden las ik in een tijdschrift over een vrouw die veel afviel met een virtuele maagband. Omdat je toen nog niet kon Googelen heb ik dat toen uitgeknipt en altijd in mijn achterhoofd gehouden. Anders afvallen dan met een streng dieet en veel sport was toen nog niet echt een optie, dus het wekte zeker mijn interesse.

Niet alleen bij mij merkte ik de behoefte aan iets anders. Het viel me op dat steeds meer mensen met overgewicht zich aanmeldden voor een gastric bypass. De afgelopen 5 jaar zijn deze ook enorm populair geworden.

“Mijn man en ik besloten voor iets minder rigoureus te gaan.”

De kans op terugval bij een operatieve maagband is klein, maar mijn man en ik besloten toch om voor iets minder rigoureus te gaan. Dat werd uiteindelijk de virtuele maagband.

Ik had vooraf goed Gegoogeld naar de mogelijkheden en kwam uiteindelijk bij Hypnotherapie Heemskerk terecht. Ik had er vertrouwen in, besloot ervoor te gaan gaf me volledig over aan het proces.

Het bleek uiteindelijk een groot cadeau aan onszelf te zijn.

“Van kleinere porties tot het maken van betere keuzes, zónder innerlijke strijd.”

Door de hypnose kwam ik in een diepere laag van mezelf terecht. Deze verklaarde niet per sé waarom ik dik was, maar hielp wel enorm bij de trauma’s die ik daardoor had opgelopen. Deze kon ik vervolgens op een fijne en veilige manier loslaten.

Ook helpt de maagband mij bij een gezondere mindset. Van kleinere porties tot het maken van betere keuzes, zónder innerlijke strijd. Het voelt daardoor niet als een dieet dat veel moeite kost om vol te houden.

Daarnaast luister ik elke dag naar de doorgestuurde MP3 bestanden. Deze sterken mij in m’n zelfvertrouwen en bij het loslaten van de angst om weer aan te komen.

13 kilo afgevallen: “De juiste stap, op de juiste tijd, met de juiste methode.”

De hypnotherapeut schrijft je geen dieet voor. Verder oordeelt zij niet en helpt ze jou om jezelf te helpen. Er vinden geen onomkeerbare ingrepen plaats en je hebt altijd zélf een keuze. Dat vond ik persoonlijk erg prettig.

Eind januari was ik begonnen met een startgewicht van 77 kilo en eind juni zit ik op de 64. Ik ben dus totaal 13 kilo afgevallen.

Maar niet alleen dat. Ik ben sindsdien enorm tevreden met mijn eigen spiegelbeeld en het opgeruimde gemoed. Want al die trauma’s, zo heb ik ontdekt, hebben mij onnodig veel energie gekost!

Ik voel me als een rups die een vlinder is geworden. Voor mij was dit de juiste stap, op de juiste tijd, met de juiste methode.

– Margaret

Zelf ook afvallen met hypnose? Lees meer over de virtuele maagband behandeling.

Virtuele maagband ervaring van Margaret Massop, hoe ze 13 kilo verloor

“Ik voel me al maanden een ander mens met volle zelfvertrouwen. De rust die ik in mezelf heb gevonden is ook echt heerlijk.”

De Virtuele maagband ervaring van Yvonne Glas

“Ik kan het iedereen die twijfelt alleen maar aanraden. Kies voor jezelf en je zal geen spijt krijgen. Ik in ieder geval niet.”

ervaringen maagband Hypnotherapie Heemskerk brenda peters verloor 15 kilo

“Ik wilde mijn recensie ook pas schrijven nadat ik 20 kilo kwijt zou zijn. Nou, hier ben ik dan, minus 22 kilo!”

Sonja verloor 22 kilo met de virtuele maagband ervaring bij Hypnotherapie Heemskerk