twee vrouwen in een hypnose praktijk over wat is psychosociale therapie en begeleiding

Wat is psychosociale therapie?

Psychosociale therapie is een therapievorm waarbij mensen begeleid worden om keuzes te maken in hun persoonlijk leven, thuis en op werk. De nadruk ligt op persoonlijke groei en ontwikkeling.

Hierbij kunnen gedachten van verschillende aarden een rol spelen. Bijvoorbeeld van:

• Psychologische aard;
  • Sociale aard;
  • Maatschappelijke aard;
  • Existentiël eaard (zijn in het hier en nu);
  • Spirituele aard;
  • Opvoedende aard.

De mogelijkheid om jezelf te zijn en te ontwikkelen hangt regelmatig samen met jouw psychisch welzijn.

Wanneer je jezelf niet kan ontwikkelen

In het dagelijks leven word je soms geconfronteerd met pijnlijke vragen, zorgen en / of gebeurtenissen. Hierdoor stagneert je verdere ontwikkelingsproces. Dit kan weer gevoelens als onmacht, eenzaamheid, onzekerheid en angst teweegbrengen. Of met gedachten die zich eindeloos herhalen zonder uitkomst te bieden. Je wordt er letterlijk lichamelijk ziek van. Hierdoor loop je vast vast en raak je geblokkeerd in je dagelijks functioneren.

Het effect van psychosociale therapie

Het doel van de psychosociale is om je te begeleiden in het weer willen aangaan van je leefsituatie, inclusief de problemen. Jouw levensloop is daarbij van belang. Wij combineren de therapievormen en gebruiken hypnotherapie om je te helpen

nieuwe gezichtspunten te ervaren. Daardoor pak je de draad weer op en kun je vanuit eigen verantwoording keuzes maken en doen. Je krijgt weer grip op het leven en je wordt zelf weer de regisseur.

Afspraak maken psychosociale therapie

Denk je dat psychosociale therapie kan helpen bij het behandelen van jouw klacht? Je kunt eenvoudig een afspraak bij ons maken via het afspraakformulier.

Voor meer informatie over psychosociale therapie kun je ook contact opnemen met onze praktijk, of bellen naar  0251 743 103.

Hypnotherapeuten

Deze therapie wordt uitgevoerd door de volgende hypnotherapeuten:

Een foto van Karin Bakker, de eigenaar van en hypnotherapeut bij Hypnotherapie Heemskerk

Karin Bakker

Marjelle

Miranda van der Endt Hypnotherapeut bij Hypnotherapie Heemskerk

Miranda

Alev Hypnotherapie Heemskerk

Alev

Joyce Boddaert Hypnotherapie Heemskerk

Joyce

Veelgestelde vragen

Wordt hypnotherapie vergoedt door de zorgverzekeraar?

Hypnotherapie wordt (meestal) gedeeltelijk vergoed door de ziektekostenverzekeraars als je een aanvullende verzekering hebt. Onze hypnotherapeuten zijn NBVH, RBCZ, NVPA, VIT, NFG en / of BATC gecertificeerde hypnotherapeuten, maar niet rechtstreeks aangemeld bij zorgverzekeraars. De uiteindelijke vergoeding ligt dus aan je eigen zorgverzekeraar, de door jou gekozen dekking en of je een natura- of restitutiepolis hebt. Bij de restitutiepolis is meestal wel sprake van vergoeding. Bij de ‘polis in natura’ valt het onder de aanvullende verzekeringen.

Is hypnose een wondermiddel waarbij ik zelf niks hoef te doen?

Nee, hypnose is géén wondermiddel waarbij je zelf niets hoeft te doen. Zo zal je niet op miraculeuze wijze 10 kilo afvallen als je elke dag chips en chocolade eet. Hypnose is een effectief hulpmiddel dat zorgt dat je betere keuzes gaat maken voor jezelf. Samen halen we de persoonlijke barrières weg die jou nu blokkeren om het beste uit jezelf te halen. Je zult bijvoorbeeld merken dat het (veel) minder moeite kost om te bewegen, slechte dingen te laten staan en je gelukkig te voelen.

Hoe voelt hypnose?

In hypnose zijn voelt als een diepe staat van ontspanning, waarbij we toch wakker zijn. Je hoort alles om je heen, maar je reageert er niet op. Het is het gevoel van helemaal in een boek verzonken zijn of autorijden op automatische piloot

Bij wie wordt hypnotherapie afgeraden?

Hypnotherapie is zeer veilig. Indien je epilepsie hebt of aan een persoonlijkheidsstoornis lijdt dient er echter eerst contact opgenomen te worden met de behandelende arts of psycholoog. Pas na een schriftelijke goedkeuring van de arts of psycholoog kan er gestart worden met een hypnotherapie traject.

Kan ik ergens de ervaringen van anderen lezen?

Ja, dat kan. Op onze ervaringen-pagina kun je de verhalen lezen van andere cliënten. De hulpvragen variëren hierbij van afvallen, verslavingen, trauma’s, chronische pijn en meer. Voor meer virtuele maagband ervaringen kun je ook terecht op onze Facebook pagina.