Wat is IEMT? IEMT therapie

Wat is IEMT?

IEMT is een verrassend snelle en effectieve therapie die positieve verandering creëert op het vlak van ongewenste emotionele en identiteit imprints.  Door onder andere het gebruik van specifieke oogbewegingen worden er nieuwe verbindingen in de hersenen gemaakt, waardoor er verandering plaats vindt op neurologisch niveau. Het brengt nieuwe verbindingen in de hersenen tot stand. IEMT vermindert snel sterke en ongewenste emoties met blijvend positief resultaat.

Hoe heb jij geleerd je te voelen zoals je je voelt over datgene wat jou dwarszit? Onze mind gebruikt vroegere ervaringen om huidige situaties in te schatten en bepaalt zo hoe je je hoort te gedragen. Als er aan die eerdere ervaringen negatieve emoties zijn gekoppeld, leidt dat tot herhaling van die emoties, zoals bijvoorbeeld, schaamte, verdriet, angst en boosheid.

Wanneer IEMT therapie?

IEMT zorgt dat de bagage van het verleden niet langer meer in het “nu” omhooggehaald wordt, waardoor het ook niet meer de manier bepaalt, waarop je in het “nu” reageert. Je kunt voorgoed uit de negatieve ervaringen uit het verleden blijven en krijg je meer controle over jouw manier van handelen.

Vooral bij het werken met emoties, werkt IEMT ook op probleemstukken die betrekking hebben op jouw identiteit. Je kunt je dan afvragen:

• Hoe heb jij geleerd om zo te zijn?
  • Voel je je of ben je ongelukkig?
  • Voel je je of ben je depressief?

Het “voelen” is een emoties. Het “zijn” is een identiteit-label, wat kan leiden dat je de realiteit waarneemt op een manier waardoor je het ongelukkig of depressief zijn in stand houdt. Jouw overtuigingen houden het in stand. Denk maar bijvoorbeeld aan:

“ik kan dat niet, want ik ben niet goed genoeg”

Het effect van IEMT

Door IEMT vindt er een intense verandering plaats op diep niveau, die een enorm positief effect heeft over hoe jij in het leven staat met jezelf en je omgeving.

IEMT heeft bewezen zeer krachtig te zijn bij de behandeling van Post Traumatisch Stress Syndroom (PTSS), waarbij het trauma niet opnieuw beleeft hoeft te worden. Met IEMT:

• Kunnen negatieve emoties heel snel verminderen;
  • Kan een transformatie gecreëerd worden met betrekking tot de persoon die je denkt te zijn;
  • Kan een positieve verandering gerealiseerd worden in de manier waarop je in relatie staat tot jezelf en jouw omgeving;
  • Wordt PTSS behandeld zonder dat je het trauma opnieuw hoeft te beleven
  • Kunnen depressies en angst aangepakt worden;
  • Laat je een verandering ervaren door je goed in je lichaam te zetten zodat je meer controle krijgt over je eigen staat van zijn.

Afspraak maken IEMT therapie

Denk je dat IEMT therapie kan helpen bij het behandelen van jouw klacht? Je kunt eenvoudig een afspraak bij ons maken via het afspraakformulier.

Voor meer informatie over IEMT kun je ook contact opnemen met onze praktijk, of bellen naar  0251 743 103.

Deze therapie wordt uitgevoerd door de volgende hypnotherapeuten:

Wordt hypnotherapie vergoedt door de zorgverzekeraar?

Hypnotherapie wordt (meestal) gedeeltelijk vergoed door de ziektekostenverzekeraars als je een aanvullende verzekering hebt. Onze hypnotherapeuten zijn NBVH, RBCZ, NVPA, VIT, NFG en / of BATC gecertificeerde hypnotherapeuten, maar niet rechtstreeks aangemeld bij zorgverzekeraars. De uiteindelijke vergoeding ligt dus aan je eigen zorgverzekeraar, de door jou gekozen dekking en of je een natura- of restitutiepolis hebt. Bij de restitutiepolis is meestal wel sprake van vergoeding. Bij de ‘polis in natura’ valt het onder de aanvullende verzekeringen.

Is hypnose een wondermiddel waarbij ik zelf niks hoef te doen?

Nee, hypnose is géén wondermiddel waarbij je zelf niets hoeft te doen. Zo zal je niet op miraculeuze wijze 10 kilo afvallen als je elke dag chips en chocolade eet. Hypnose is een effectief hulpmiddel dat zorgt dat je betere keuzes gaat maken voor jezelf. Samen halen we de persoonlijke barrières weg die jou nu blokkeren om het beste uit jezelf te halen. Je zult bijvoorbeeld merken dat het (veel) minder moeite kost om te bewegen, slechte dingen te laten staan en je gelukkig te voelen.