hoe voelt hypnose en hypnotherapie behandeling

Extra informatie over hypnose

Hypnose is als therapievorm zeer effectief tegen verschillende klachten. Als je op deze pagina terecht bent gekomen heeft minstens één van de behandelingen hoogstwaarschijnlijk je aandacht getrokken.

Nu kan het zijn dat je nog terughoudend bent ‘hypnose’. Want, wat is het nou precies? En wat gebeurt er tijdens zo’n sessie? Heb je nog wel controle over je lichaam? En werkt het écht?

Dit zijn vragen die we geregeld ontvangen van onze bezoekers. Daarom hebben we de handleiding ‘Extra informatie: Behandeling & Hypnose‘ opgesteld.

Wat vind je in de handleiding?

In de handleiding wordt het volgende uitgelegd:

1. Wat is hypnotherapie / hypnose?
  2. De invloed van het onderbewustzijn.
  3. Wat gebeurt er tijdens een hypnose-behandeling?
  4. Wordt hypnotherapie vergoed voor de zorgverzekeraar?
  5. Veelgestelde vragen.
  6. Onze hypnotherapeuten.

Klik op de onderstaande button om de handleiding te downloaden.

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Marjelle Termaten

Miranda van der Endt

Alev Satilmis

Joyce Boddaert Hypnotherapie Heemskerk

Joyce Boddaert

Wordt hypnotherapie vergoedt door de zorgverzekeraar?

Hypnotherapie wordt (meestal) gedeeltelijk vergoed door de ziektekostenverzekeraars als je een aanvullende verzekering hebt. Onze hypnotherapeuten zijn NBVH, RBCZ, NVPA, VIT, NFG en / of BATC gecertificeerde hypnotherapeuten, maar niet rechtstreeks aangemeld bij zorgverzekeraars. De uiteindelijke vergoeding ligt dus aan je eigen zorgverzekeraar, de door jou gekozen dekking en of je een natura- of restitutiepolis hebt. Bij de restitutiepolis is meestal wel sprake van vergoeding. Bij de ‘polis in natura’ valt het onder de aanvullende verzekeringen.

Is hypnose een wondermiddel waarbij ik zelf niks hoef te doen?

Nee, hypnose is géén wondermiddel waarbij je zelf niets hoeft te doen. Zo zal je niet op miraculeuze wijze 10 kilo afvallen als je elke dag chips en chocolade eet. Hypnose is een effectief hulpmiddel dat zorgt dat je betere keuzes gaat maken voor jezelf. Samen halen we de persoonlijke barrières weg die jou nu blokkeren om het beste uit jezelf te halen. Je zult bijvoorbeeld merken dat het (veel) minder moeite kost om te bewegen, slechte dingen te laten staan en je gelukkig te voelen.