Slaapproblemen oplossen met hypnose - slaap hypnose

Slaapproblemen oplossen met hypnose

Kijk je telkens weer op tegen de nacht? Omdat je weet dat je toch niet in slaap zult vallen? Je bent niet de enige. Volgens de Sleep Health Foundation heeft 1 op de 3 mensen last van slaapproblemen.

Mensen met chronische slapeloosheid liggen vaak lang wakker. Ze kunnen allerlei slaapproblemen hebben: nachtmerries, bedplassen, ‘eten’ tijdens je slaap, slaapwandelen, je tanden knarsen en je gedesoriënteerd voelen als je wakker wordt.

Gevolgen van slaapproblemen

Als je ’s nachts niet volledig kunt opladen, kan dit vervelende gevolgen hebben. Met name voor je prestaties de volgende dag, zoals op je studie, je werk of zelfs je normale dagelijkse leven:

1. Je onthoud dingen veel slechter.
  2. Je concentratievermogen verslechterd.
  3. Het risico op een verkeersongeval of ander letsel neemt toe (drowsy driving).
  4. Je bent sneller geïrriteerd.
  5. Het gebrek aan slaap kan depressieve stemmingen veroorzaken.

Bovenstaande  problemen kunnen flink wat stress veroorzaken. Het gevolg hiervan is dat veel mensen naar slaappillen grijpen, wat weer andere complicaties met zich mee kan brengen. Een goede natuurlijke nachtrust is dus erg belangrijk.

Wat kan hypnose doen bij slaapproblemen?

Slaapproblemen hebben regelmatig te maken met overactiviteit van de hersenen en / of bepaalde geïntegreerde gewoonten die niet combineerbaar zijn met een goede nachtrust. Als je ook nog eens een onbewuste angst hebt om niet op tijd in slaap te vallen, of om midden in de nacht klaarwakker te worden, dan kan dit de slapeloosheid alleen maar versterken.

Is dit herkenbaar voor jou? Dan kan een hypnose behandeling erg goed helpen. Hypnose is namelijk een effectief hulpmiddel bij het oplossen van dit soort slaapproblemen. Het is daarbij erg belangrijk om niet per se naar de slapeloosheid zelf te kijken, maar juist naar de dieperliggende oorzaak hiervan.

Tijdens de hypnose behandeling werk je, samen met de therapeut, aan de onderliggende emoties en overtuigingen die in jouw onderbewustzijn zorgen voor de slapeloosheid. Hierdoor zullen je slaapproblemen afnemen of verdwijnen.

Afspraak maken voor slaapproblemen

Heb je last van slapeloosheid die je zakelijk of dagelijks leven negatief beïnvloed? Hypnotherapie kan goed helpen.

Maak een afspraak bij één van onze hypnotherapeuten of neem contact op met de praktijk.

Deze behandeling wordt uitgevoerd door de volgende hypnotherapeuten:

Alev

Joyce Boddaert Hypnotherapie Heemskerk

Joyce Boddaert

Wordt hypnotherapie vergoedt door de zorgverzekeraar?

Hypnotherapie wordt (meestal) gedeeltelijk vergoed door de ziektekostenverzekeraars als je een aanvullende verzekering hebt. Onze hypnotherapeuten zijn NBVH, RBCZ, NVPA, VIT, NFG en / of BATC gecertificeerde hypnotherapeuten, maar niet rechtstreeks aangemeld bij zorgverzekeraars. De uiteindelijke vergoeding ligt dus aan je eigen zorgverzekeraar, de door jou gekozen dekking en of je een natura- of restitutiepolis hebt. Bij de restitutiepolis is meestal wel sprake van vergoeding. Bij de ‘polis in natura’ valt het onder de aanvullende verzekeringen.

Waar kan ik een afspraak maken?

Je kunt eenvoudig online een afspraak maken via het afspraakformulier. Indien je liever telefonisch contact hebt met de office manager of een hypnotherapeut, kun je ook bellen naar 0251 743 103. Wij zijn telefonisch bereikbaar van 9:00 tot 13:00 (vrijdag tot 12:30).