Verslavingen

Een verslaving gaat meestal ten koste van iets anders. Je bent namelijk zo gefocust op de verslaving, dat dit prioriteit nummer 1 wordt. Heel de dag denk je aan datgene dat jouw voldoening geeft: een sigaretje na het werk, de fles wijn in de koelkast, een meeslepende game.

Dit is natuurlijk wel afhankelijk van de intensiviteit van de verslaving. Het kan gerust zo zijn dat jij af en toe wat wijntjes of biertjes drinkt, van een goed spel houdt, of los gaat op een feestje. Pas wanneer jouw drang bóven alles gaat, kun je spreken van een ongezonde verslaving.

Wat voor verslavingen zijn er?

Mensen beseffen vaak te laat welke schade hun verslaving veroorzaakt. Terwijl jij ervan overtuigd bent dat je alles onder controle hebt, kan een verslaving je leven al flink beïnvloeden.

In het begin lijkt het nog vrij onschuldig, maar naarmate het gebruik echter langer en intensiever wordt, worden de problemen ook groter. Denk aan schulden, werkloosheid, geen vrienden, geen contact met familie, ernstige gezondheidsschade, verwaarlozing, gewichtstoename enzovoorts.

Maar niet alleen bekende verslavingen (zoals drugs & alcohol) hebben negatieve gevolgen op de omgeving. Denk ook aan een:

• Gameverslaving;
  • Telefoonverslaving;
  • Gokverslaving;
  • Eetverslaving;
  • Medicijnverslaving;
  • Sex-verslaving.

Hoe kan hypnose helpen bij een verslaving?

Met hypnotherapie gaan we niet urenlang over de verslaving praten. We gaan juist kijken waar de verslaving vandaan komt, welke emotie eronder ligt, en hoe we dit uit jouw systeem kunnen programmeren. Dit doen we door het onbewuste gedeelte van het brein te beïnvloeden.

Er zit meestal meer achter een verslaving dan de voldoening zelf. Zo zijn het gebrek aan veiligheid, het onderdrukken van emoties en een negatief zelfbeeld veelvoorkomende oorzaken.

Met hypnotherapie gaan we werken aan deze onderliggende emoties, zodat jouw drang naar de verslaving verdwijnt. Je hebt deze verslaving dan niet meer nodig om je goed te voelen.

Denk je dat jouw verslaving voortkomt uit een verborgen emotie? Maak een afspraak bij één van onze hypnotherapeuten, of neem contact op met de praktijk.

Deze behandeling wordt uitgevoerd door de volgende hypnotherapeuten:

Alev

Joyce

Wordt hypnotherapie vergoed door de zorgverzekeraar?

Hypnotherapie wordt (meestal) gedeeltelijk vergoed door de ziektekostenverzekeraars als je een aanvullende verzekering hebt. Onze hypnotherapeuten zijn NBVH, NFG en / of BATC gecertificeerde hypnotherapeuten, maar niet rechtstreeks aangemeld bij zorgverzekeraars. De uiteindelijke vergoeding ligt dus aan je eigen zorgverzekeraar, de door jou gekozen dekking en of je een natura- of restitutiepolis hebt. Bij de restitutiepolis is meestal wel sprake van vergoeding. Bij de ‘polis in natura’ valt het onder de aanvullende verzekeringen.

Waar kan ik een afspraak maken?

Je kunt eenvoudig online een afspraak maken via het afspraakformulier. Indien je liever telefonisch contact hebt met de office manager of een hypnotherapeut, kun je ook bellen naar 0251 743 103. Wij zijn telefonisch bereikbaar van 9:00 tot 13:00 (vrijdag tot 12:30).