Marjelle Termaten, hypnotherapeut bij Hypnotherapie Heemskerk

Mijn naam is Marjelle (1968). Ik ben werkzaam als hypnotherapeut bij Hypnotherapie Heemskerk.

Mijn leven is vrij dynamisch, leerzaam en boeiend. Ik heb een lastige start in mijn pubertijd gehad. Hierdoor kwam ik in een voor mij moeilijke tijd terecht, waarbij alles tegelijk kwam. Ik kwam onderweg van alles tegen en raakte hierdoor langzaam mezelf kwijt.

Boeken, spiritualiteit, af en toe een gesprek bij een therapeut en doorzetten hielden mij op de been. Toen ik 40 was besloot ik met mijn ervaring iets nuttigs te doen. Ik deed een opleiding bij IMET gericht op angst- dwang en eetstoornissen. Tijdens deze opleiding heb ik veel geleerd over het therapeutschap.

Ook hypnotherapie was een van de vakken die in mijn pakket zat. Hypnotherapie vond ik eerst erg duister en ongrijpbaar. Ik kon mezelf hiervoor lastig openstellen. Totdat ik tijdens mijn opleiding naar een erkende hypnotherapeut was geweest. Eindelijk kon ik bij mezelf een heleboel opruimen en een completer mens werd.

“Met hypnotherapie kun je veel dichter bij de problemen komen dan door alleen te praten.”

Ik heb heel divers werk gedaan en heb veel opleidingen gevolgd. De laatste tien jaar ben ik voor mijzelf aan het werk als psychosociaal medewerker en hypnotherapeut.

Ik heb onder andere mensen geholpen met het oplossen van hun straatangstdwanggedachten, faalangst en leren omgaan met hun hooggevoeligheid.

Ik heb ervaren dat je met hypnotherapie veel dichter bij je problemen kunt komen en meer kunt opruimen dan door alleen maar te praten. Het onbewuste kan meer opruimen dan het bewuste is mijn ervaring.

“Ik hoop veel mensen te kunnen helpen met het terugvinden van de sleutel naar zichzelf.”

Daarnaast ben ik werkzaam als gastouder voor twee gezinnen. Met mijn werkervaring en ervaringsdeskundigheid op veel gebieden hoop ik veel mensen te kunnen helpen met het terugvinden van de sleutel naar zichzelf.

Mijn werkwijze

Goed luisteren en de ander leren begrijpen vind ik één van mijn belangrijkste taken als hypnotherapeut. Dit draag ik uit door als therapeut er helemaal te zijn voor de cliënt.

Ik vind het belangrijk dat de cliënt zich op zijn/haar gemak voelt bij mij. Door een goed rapport te hebben samen met de cliënt kan er veel bereikt worden. Ik maak hierbij gebruik van de instrumenten die ik in mijn opleidingen geleerd heb, zoals onder andere:

• Cognitieve gedragstherapie;
  • Hypnotherapie;
  • Stromend door de overgang;
  • HSP begeleiding.

Ook heb ik mijn psychosociale basiskennis en medische basiskennis op HBO niveau gedaan. Hierdoor kan de hypnotherapie voor een deel vergoed worden bij veel zorgverzekeraars als je aanvullend bent verzekerd.

Aan de hand van een intakegesprek gaan we samen kijken naar een plan van aanpak.

– Marjelle

(Als hypnotherapeut aangesloten bij de NBVH en RBCZ)

Werkdagen: maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag

Neem contact op met Marjelle

Kan Marjelle jou ergens bij helpen? Of wil je graag een afspraak maken bij Marjelle?

Vul het onderstaande formulier in voor een speciale aanvraag.