slachtofferrol en hieruit komen met hypnose bij Hypnotherapie Heemskerk

Het Negatieve Effect van de Slachtofferrol & Hoe je hier weer uitkomt

Onbewust in de slachtofferrol zitten kan een constante, sterke invloed uitoefenen op je leven. Meestal wordt dit veroorzaakt door het ervaren van een trauma. Dit trauma kan groot of klein zijn. Het achtervolgt je. Onbewust. Als een sluipmoordenaar die je langzaam van het leven beroofd.

Het maakt je verdrietiger, angstiger, of juist keihard. Vol met woede vraag je je misschien ook af: ‘Al die slechte dingen die mij overkomen.. Waarom ik?’

Hier begint voor sommigen echter het probleem. Het doorsudderen van de negativiteit in het leven. Een trauma kan – terecht – zeer heftig zijn, maar het heeft geen enkel positief effect om in die verleidelijke slachtofferrol te schieten waarbij de schuld altijd bij de ander ligt. Vaak gaat dit proces ook onbewust, dus betrap jezelf hier eens op.

slachtofferrol psychologie en de negatieve effecten

Maar hoe zou het zijn als je je juist weer gelukkig voelt?

Nu dan de grote vraag aan jou: Wil je oprecht gelukkiger worden? Wil je door het leven zonder die loodzware bagage?

Als je de vraag met een grote “JA!” hebt beantwoord, kies dan vanaf nu voor ontwikkeling. De manier waarop jij over jezelf oordeelt en in het leven staat, bepaalt namelijk ook hoe je leven eruitziet.

Wanneer jij ervoor kiest om jezelf blijvend als slachtoffer neer te zetten – als de persoon die altijd alles aangedaan wordt – zul je ook geen veranderingen teweeg brengen.

hulp bij slachtofferrol via hypnose weer gelukkig worden

Uit de slachtofferrol kruipen met hypnose

Indien je kiest voor zelfontwikkeling is hypnotherapie een zeer praktische aanvulling. Door middel van hypnotherapie word je namelijk in staat gebracht om veranderingen aan te brengen in de onderliggende negatieve overtuigingen en emoties.

Hierdoor word je verlost van de gedachten die beperken, zoals ‘ik kan het niet’, ‘ik verdien het niet’ en ‘wat als het fout gaat?’. Dit zijn automatische gedachten in jouw onderbewustzijn waar jij zelf nu geen invloed over hebt.

Daarnaast wordt met hypnose ook de nasleep van een traumatische gebeurtenis opgelost. We verwijderen daarbij niet de herinnering van het trauma, maar wel het nare gevoel dat aan de trauma gekoppeld is.

Het wegwerken van deze negatieve overtuigingen en emoties, in combinatie met professionele en persoonlijke aandacht, maakt het ontwikkelproces een stuk effectiever.

uit slachtofferrol komen met hypnose bij Hypnotherapie Heemskerk

Kiezen om aan jezelf te werken

Niemand is verantwoordelijk voor jouw geluk. Niet je partner, je familie, je vrienden. Niemand, behalve jijzelf.

Denk je dat je in de slachtofferrol zit? Kies ervoor om aan jezelf te werken. Om positiever in het leven te staan en om te genieten. Maar bovenal: om weer van jezelf te houden.

Ja, ik wil werken aan mezelf

Meer informatie over trauma’s, de slachtofferrol en hypnose?

Neem dan contact op via het contactformulier of maak direct een afspraak.