Hoe Tess via Hypnose van haar angst afkwam

Hoe Tess via hypnotherapie haar angstklachten overwon

Tess vocht jarenlang tegen haar angstklachten. Ze had dan ook van alles geprobeerd, zoals medicatie, EMDR-behandelingen, de GGZ en nog veel meer. Maar altijd zonder het gewenste resultaat.

Totdat ze uiteindelijk hypnotherapie probeerde. Nu is ze zo goed als klachtenvrij. Lees hieronder haar hele verhaal.

Hoe voelde je je voordat je aan het hypnosetraject begon?

“Ik voelde mij een beetje hopeloos. Na 6 jaar EMDR, exposure, gesprekken en medicatie bij de ggz hoopte ik opnieuw dat dit zou werken. Ik voelde mij rusteloos, moe, waakzaam, angstig, depressief en opgegeven.

Ik wilde van mijn traumaklachten en die PTSS stempel af. En van veel andere klachten, zoals slapeloosheid, nachtmerries, lichamelijke klachten, depressie. Ik wilde verder met een gewoon leven van een 24-jarige.”

Waarom koos je uiteindelijk voor hypnotherapie?

“Na heel veel soorten therapieën, zoals Ceasartherapie, haptonomie, medicatie, fysio, Psytrec, psychologen, PMT, EMDR, exposure en de ggz, hoopte ik opnieuw dat iemand wat voor mij kon betekenen.

Ik hoopte dat iemand door mijn ‘masker’ heen kon prikken en ik van mijn klachten af zou komen. De ggz had mij verteld mij niet verder te kunnen helpen dus ik zocht verder en kwam via via terecht bij hypnotherapie en Hypnotherapie Heemskerk.”

Op welke manier is je leven nu anders?

“Ik ben nu zo goed als klachtenvrij. Mijn nachtmerries en angst zijn zo goed als weg en mijn waakzaamheid is ook minder. Een heel verschil!

De depressie is nog aanwezig maar het gaat steeds beter. Ook mijn lichamelijke klachten zijn nog aanwezig, maar dit heeft natuurlijk tijd nodig.”

Wat zou je willen zeggen tegen de mensen die nog twijfelen over hypnotherapie?

“Blijf niet eeuwig bij de ggz hangen omdat je denkt dat dit de hulp is die bij je klachten horen. Werkt de ggz niet? ga dan opzoek naar alternatieve dingen zodat je van je klachten afkomt.

Ik heb 6 jaar lang lopen klungelen bij de ggz en andere instanties zonder verbeteringen. Naar mijn mening gaat het teveel via het boekje en als de behandeling niet werkt ligt het aan de persoon zelf in plaast van aan de behandeling.”

– Tess